Smegenų mankšta

Smegenų mankšta - žaidimai skirti pasirungti ne tiek žiniomis ir protu, kiek kūrybiškumu ir reakcija, todėl juos galima žaisti bet kur, kur suima nuobodulys...

Tinka ir vaikams ir tėveliams.

Kaip žaisti: Žaidimo tikslas – atspėti pantomimą (t.y. be žodžių ir garsų) vaizduojamą žodį. Pirmiausia žaidėjai susitaria, ką spėlios (pvz. kokį nors žodį, filmo pavadinimą, frazę). Kai atspėjama, spėjikas gauna tašką ir rodo savo šaradą.

Žaidėjų amžius neribojamas.
Patartina žaisti lauke.
Kaip žaisti: Kiekvienas žaidėjas pasako bet kokią abėcėlės raidę, kad susidarytų 12, pvz. D,T,A, L, I, Ž, P, S, T, P, K, B. Tada kiekvienas (arba žaidėjų komanda) turi 10 minučių sukurti telegramą, kurios kiekvienas žodis prasideda raide iš išvardinto raidžių sąrašo. Telegrama gali skambėti taip: „Dėdė turi atvažiuoti laiku. Ir žirafą pasiima. Sutikite terminale pilnomis kišenėmis bulvių.“ Laimi tas, kuris sugalvoja linksmiausią, išradingiausią, ar protingiausią telegramą.

Žaidėjai: komandos po 3-4 žaidėjus

Reikia: popieriaus, rašiklių

Kaip žaisti: Ant popieriaus lapelių užrašykite po 3 nieko bendro neturinčius dalykus. Kiekviena komanda ištraukia lapelį ir turi sukurti neilgą pasakojimą, kuriame būtų minimi visi 3 žodžiai.

Rinkiniai galėtų būti tokie:
Stinta, remontas, melžėja
Greitis, pienas, muilas
Ženklas, svoris, dinozauras
Kiaulė, fejerverkas, užuolaida
Mokykla, reklama, žvirblis

Įdomiausio pasakojimo autoriai tampa nugalėtojais.

Tinka ir vaikams ir tėveliams.

Kaip žaisti: Tai atmintį lavinantis žaidimas, kai žaidėjams tenka kartoti vis ilgesnį daiktų, kuriuos susikrauna keliaudami į egzotišką šalį, sąrašą. Pirmasis žaidėjas sako kažką panašaus: „Susikroviau lagaminą, įsidėjau ... (tarkim, batų raištelius)“, antrasis tęsia: „Susikroviau lagaminą, įsidėjau batų raištelius ir unitazo dangtį“, trečias priduria savo „Susikroviau lagaminą, įsidėjau batų raištelius, unitazo dangtį ir baltojo agato karolius“. Žaidimas tęsiasi tol, kol kas nors pamiršta seką. Tas žaidėjas iškrenta iš žaidimo, o kiti vardija savo lagamino turinį toliau. Laimi tas, kuris neužsikirsdamas išvardija visus supakuotus daiktus.

Tinka ir vaikams ir tėveliams.

Reikia: popieriaus, rašiklių, lipnios juostos.

Kaip žaisti: Kiekvienam žaidėjui prie nugaros pritvirtinama juostelė su gerai žinomo gyvūno pavadinimu, kurį sudaro 8 raidės. Koks žodis užrašytas ant nugaros, aiškinamasi vedančiojo klausinėjant jo raidžių. Tarkim žaidėjas klausia „Ar mano žodyje yra raidė „S“? Jeigu atsako „taip“, raidė užsirašoma. Žaidėjui galima užduoti tik vieną klausimą, tada klausia kitas. Sužinoję visas raides žaidėjai turi sudėlioti iš jų gyvūno pavadinimą. Laimi pirmasis tai padaręs.
Žodžių pavyzdžiai: dramblys, antilopė, delfinas, banginis, šimpanzė, barsukas, karvelis, jaguaras, varnėnas, upėtakis, kolibris, moskitas, piranija, žvirblis.

Kaip žaisti: Komandos gauna po pakelį spageti, lipnios juostos ir iš jų turi sukonstruoti tiltą tik su dviem atramomis, kuo ilgesnį. Vertinama už ilgumą ir tvirtumą – pvz.: tiltas turi atlaikyti žaislinę mašiną.

Kaip žaisti: Komanda sustoja ant ilgo siauro rąsto. Užduotis – nenulipant nuo rasto ir netariant nė vieno žodžio, komandos nariams išsirikiuoti pagal gimtadienio datą arba vardų abėcėlę.

Kaip žaisti: Tam tikroje zonoje išdėstomos “minos” (kamuoliukai, kėgliai, plastikiniai stulpeliai ir pan.). Dalyviai veikia poromis, vienas iš jų yra užrištomis akimis. Užduotis yra kuo greičiau kirsti “minų” lauką, neužkliudant nė vienos. Nematantis kalbėti negali, o matantis turi tik žodžių pagalba išvesti akląjį. Prieš šią rungtį poros trumpai apsitaria, kaip komunikuos tarpusavyje.

Žaidėjų amžius neribojamas.

Kaip žaisti: Gimtadienio dalyviai sustoja ratu, vienas stoja į vidurį. Stovintis vidury kreipiasi į kurį nors stovintįjį rate ir sako: „Tai yra mano koja“ ir rodo į ranką ar kt. Užkalbintas gimtadienio dalyvis turi atsakyti priešingai, t.y. sakyti „Tai yra mano ranka“ ir rodyti į koją. Tas, kuris suklysta, duoda fantą arba eina į rato vidurį ir klausinėja toliau.